Regulamin Zarządu
R E G U L A M I N
Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko – Własnościowej
„Nasz Dom” w Opocznie
Podstawa prawna:
1. Ustawa prawo spółdzielcze (tj. Dz.U. z 2003 Nr.188, poz.1848
z późn. zmianami)
2. Ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych (tj. Dz.U. z 2003r. Nr.119, poz.1116 z późniejszymi zmianami)
3. Statut Spółdzielni
§ 1
1. Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko – Własnościowej „Nasz
Dom” w Opocznie zwany dalej Zarządem, kieruje działalnością
Spółdzielni reprezentując ją na zewnątrz, oraz działa w jej imieniu w
granicach ustalonych ustawą Prawo Spółdzielcze, Statutem Spółdzielni,
uchwałami Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej.
§ 2
1. Zarząd składa się z 3 osób.
Członków Zarządu, w tym prezesa, jego zastępcę i członka Zarządu
wybiera Rada Nadzorcza.
2. Rada Nadzorcza określa kryteria jakie powinien posiadać kandydat na
członka Zarządu oraz tryb wyboru tj. przez oddelegowanie, konkurs,
rekrutację, rekomendację.
3. Członek Zarządu może zostać odwołany z członka , przez Radę
Nadzorczą. Odwołanie wymaga pisemnego uzasadnienia.
4. Z członkami Zarządu zatrudnionymi w Spółdzielni, Rada Nadzorcza
nawiązuje stosunek pracy – w zależności od powierzonego stanowiska,
na podstawie powołania albo umowy o prace , stosownie do wymogów
Kodeksu pracy . Członek Zarządu nie zatrudniony w Sp-ni na umowę o
pracę, pobiera dietę miesięczną, której wysokość określa Rada
Nadzorcza.
5. Odwołanie członka Zarządu nie narusza jego uprawnień wynikających
ze stosunku pracy.
6. Rada Nadzorcza uzupełnia skład Zarządu najpóźniej w okresie sześciu
miesięcy od dnia odwołania Członka Zarządu.
§ 3
Do zakresu działania Zarządu należy:
1) podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia w poczet członków
Spółdzielni,
2) zawieranie umów o realizację inwestycji w tym umów o budowę lokali mieszkalnych i użytkowych,
3) zawieranie umów o ustanowienie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu,
4) zawieranie umów o ustanowienie spółdzielczego własnościowego praw do lokalu,
5) zawieranie umów o ustanowienie odrębnej własności lokalu,
6) zawieranie umów o przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu na spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu,
7) zawieranie umów o przeniesienie własności lokalu,
8) sporządzanie projektów planów gospodarczych i programów działalności społecznej i oświatowo – kulturalnej,
9) prowadzenie gospodarki Spółdzielni na podstawie uchwalonych planów i wykonywanie związanych z tym czynności organizacyjnych i finansowych,
10) zabezpieczenie majątku Spółdzielni .
11) na bieżąco monitorowanie wpływów i wydatków w Sp-ni, a o występujących zagrożeniach informowanie Rady Nadzorczej z podaniem propozycji rozwiązania problemu.
12) sporządzanie rocznych sprawozdań i sprawozdań finansowych oraz
przedkładanie ich do zatwierdzenia Walnemu Zgromadzeniu,
13) udzielanie pełnomocnictw,
14) zwoływanie Walnego Zgromadzenia,
15) zaciąganie kredytów bankowych i innych zobowiązań do wysokości oznaczonej przez Walne Zgromadzenie.
16) współdziałanie z organizacjami spółdzielczymi oraz innymi organizacjami,
17) współpraca ze Związkami Zawodowymi i prowadzenie negocjacji w przypadku zaistniałych sytuacji konfliktowych z pracownikami.
18) podejmowanie decyzji nie zastrzeżonych w ustawie lub statucie dla
innych organów Spółdzielni.
19) podejmowanie decyzji za zgodą Rady Nadzorczej, dotyczących
skutków finansowych, wynikających ze sporów zbiorowych i
prowadzonych negocjacji.
20) parafowanie wszelkich projektów aktów normatywnych, informacji
i spraw opracowywanych przez podległych pracowników,
21) Kontrola terminowości załatwianych spraw przez podległych pracowników.
§ 4
1) Zarząd działa kolegialnie na odbywanych okresowo posiedzeniach.
Posiedzenia Zarządu są zwoływane przez prezesa Zarządu a
w razie jego nieobecności – przez zastępcę prezesa.
2) Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeby i są
protokołowane.
3) W sprawach pilnych lub mniejszej wagi, podjęcie decyzji może
nastąpić obiegowo, tj. podpisanie projektu decyzji przez co
najmniej dwóch członków Zarządu, a protokół z tej decyzji winien
być sporządzony na najbliższym posiedzeniu Zarządu.
4) Każdy z członków Zarządu może wnieść do porządku obrad sprawę,
która jego zdaniem wymaga decyzji Zarządu.
5) Uchwały podejmowane przez Zarząd zapadają zwykłą większością
Głosów w glosowaniu jawnym , w przypadku przy wyniku głosowania 1: 1, decydujący głos ma Prezes Zarządu.
6) Członkowie Zarządu nie mogą brać udziału w głosowaniu w sprawach wyłącznie ich dotyczących.
7) W posiedzeniach Zarządu mogą brać udział z głosem doradczym Przewodniczący Rady Nadzorczej lub przedstawiciel upoważniony przez Radę Nadzorcza, oraz inne osoby zaproszone.
8) Zarząd składa Radzie Nadzorczej sprawozdania z realizacji swoich planów gospodarczych i innych planów, oraz z wykonania uchwał Rady Nadzorczej i Walnego Zgromadzenia.
9) członkowie Zarządu nie mogą prowadzić działalności
konkurencyjnej wobec Sp-ni.
§ 5
Do zakresu czynności Prezesa Zarządu należy :
1) Reprezentowanie Spółdzielni wobec organów władzy i administracji
państwowej oraz udzielenie upoważnienia do reprezentowania
Spółdzielni, przez zastępcę Prezesa Zarządu , członka Zarządu, lub
pracowników Spółdzielni.
2) Kierowanie pracą Zarządu Spółdzielni a w szczególności:
a/ zwoływanie posiedzeń Zarządu,
b/ przewodniczenie w posiedzeniu Zarządu,
c/ zabezpieczenie materiałów na posiedzenia Zarządu,
d/ przekazywanie do wykonania ustaleń Zarządu oraz kontrola
terminowości ich wykonania,
e/ zabezpieczenie właściwego udokumentowania pracy Zarządu.
3) Współpraca z Radą Nadzorczą i branie udziału w jej posiedzeniach
po uzasadnienie , udziału innego członka Zarządu i pracownika.
4) Udział w miarę potrzeb w posiedzeniach Rady Nadzorczej oraz Prezydium Rady Nadzorczej.
5) Składanie wobec Rady Nadzorczej i Walnego Zgromadzenia sprawozdań z pracy Zarządu i wymaganych informacji.
6) Współpraca z Komisją Rewizyjną Rady Nadzorczej i inną komisja powołaną przez Radę Nadzorcza.
7) Nadzór nad bieżącą działalnością gospodarcza Sp-ni w zakresie:
a/ zabezpieczenie majątku Spółdzielni
b/ tajemnicy państwowej i służbowej,
c/ kierowania działalnością gospodarczą Spółdzielni,
d/ pracą komórek: finansowo-księgowej, samorządu i organizacji
spraw członkowsko-mieszkaniowych oraz spraw pracowniczych.
§ 6
Do zakresu czynności Zastępcy Prezesa Zarządu Spółdzielni należy:
1) Kierowanie pracą Zarządu Spółdzielni jak w § 5 w czasie
nieobecności Prezesa Zarządu.
2) Zastępowanie Prezesa Zarządu w przypadkach koniecznych w
zakresie współpracy z Radą Nadzorcza.
3) Przekazywanie wniosków i postulatów na posiedzeniach Zarządu.
4) Współpraca z Komisją Rewizyjną Rady Nadzorczej i inną komisją powołaną przez Radę Nadzorczą.
5) Nadzór nad bieżącą działalnością Spółdzielni w zakresie administracji Gospodarki Zasobami Mieszkaniowymi i inwestycji.
§ 7
Do zakresu czynności Członka Zarządu ds. Ekonomicznych należy:
1. Koordynowanie i nadzorowanie spraw ekonomicznych Spółdzielni.
2. Współpraca z Prezesem Zarządu oraz z Zastępcą Prezesa ds.
Technicznych w zakresie realizowanych zadań.
3. Uczestniczenie w posiedzeniach Zarządu.
§ 8
1. Oświadczenie woli w imieniu Spółdzielni składają przynajmniej
dwaj członkowie Zarządu lub jeden członek Zarządu i osoba przez
Zarząd do tego upoważniona (pełnomocnik).
2. Zarząd może udzielić jednemu z członków Zarządu lub innej osobie
pełnomocnictwa do wykonania czynności prawnych, związanych z
kierowaniem bieżącą działalnością gospodarczą Spółdzielni, lub jej
wyodrębnionej organizacyjnie i gospodarczo jednostki a także
pełnomocnictwa do dokonywania czynności określonego rodzaju lub
czynności szczególnych.
§ 9
1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia
zatwierdzony Uchwałą R N nr 10/4/2013 z dn. 24.04.2013r.
2. Traci moc Regulamin Zarządu, uchwalony przez Radę Nadzorczą
Spółdzielni z dn. 26.03.2009r. Uchwała Nr 16/6/2009 z późniejszymi
zmianami.
Sekretarz R N Przewodniczący R N
Regina Marczewska Elżbieta Różycka